Day tags 2024-01-22

החטופים המלחמה יונס ישראל בן חמאס משפחות צה בית רס בחשד בת המשטרה חטופים נעצר רכב תושב אביב אתם בוועדת

Tags with an unusual surge in popularity:

90210 בוורלי ליובין משמעי סרן

Latest Published News for Each Tag

החטופים

ישראל מציעה הפוגה של כחודשיים תמורת שחרור כל החטופים, link

זו ההצעה המשמעותית ביותר שישראל גיבשה מאז תחילת המלחמה בנסיון להביא לפריצת דרך במשא ומתן לשחרור החטופים. על פי שני בכירים ישראלים, ההצעה הועברה למתווכים הקטארים והמצרים. על אף שדרישת חמאס לסיום הלחימה אינה נענית - זו הפסקת האש הארוכה ביותר לה הסכימה ישראל

המלחמה

דיווח: זהו האולטימטום שמדינות ערב יציגו לישראל על סיום המלחמה, link

על פי הוול סטריט ג’ורנל, חמש מדינות ערב דנות על תוכנית, שאותה הן מתכננות להציג בקרוב, על מה שצריך לקרות בעזה מיד לאחר המלחמה - בדגש על כך שהדבר יהיה בתמורה לנורמליזיציה בין ישראל לסעודיה

יונס

הלחימה מתעצמת בדרך למחבוא של סינוואר: המבצע הנרחב של צה”ל בחאן יונס, link

אוגדה 98 פתחה במבצע על מרכז העיר, במטה לייצר לחץ ממספר כיוונים ולהביא לכניעה של גדודי חטיבת חאן יונס שנותרו במרחב. גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי סינוואר תכנן מראש להסתתר בלב חאן יונס, עיר הולדתו, ולקבל הגנה לא רק של החטיבה - אלא גם של בני החמולה שלו

ישראל

ישראל מציעה הפוגה של כחודשיים תמורת שחרור כל החטופים, link

זו ההצעה המשמעותית ביותר שישראל גיבשה מאז תחילת המלחמה בנסיון להביא לפריצת דרך במשא ומתן לשחרור החטופים. על פי שני בכירים ישראלים, ההצעה הועברה למתווכים הקטארים והמצרים. על אף שדרישת חמאס לסיום הלחימה אינה נענית - זו הפסקת האש הארוכה ביותר לה הסכימה ישראל

בן

המוסד לבטיחות ולגיהות יעבור לסמכות שר העבודה יואב בן צור, link

מליאת הכנסת אישרה הערב (ב’) את החלטת הממשלה בהתאם לסעיף 31 (ב) לחוק יסוד: הממשלה, להעביר לשר העבודה את הסמכות שהיתה נתונה עד כה לשר הכלכלה והתעשייה כך ששר העבודה יהיה השר האחראי על המוסד לבטיחות וגיהות.

הצעה זו נכללה בדיוני התקציב לשנת 2024 ומטרתה לאגם את כלל המשאבים העוסקים בבטיחות עובדים כדי להגביר פיקוח ואכיפה תחת שר העבודה הממונה גם על הביטוח הלאומי. בהמשך תוקם רשות בטיחות לאומית ייעודית לנושא.

שר העבודה יואב בן צור: “מברך על מעבר המוסד לבטיחות וגיהות לאכסניה הטבעית, שהיא משרד העבודה שאמון על בטיחותם ושלומם של העובדים בישראל. אני סמוך ובטוח כי איגום המשאבים יאפשר לנו להגביר ביתר שאת את הפיקוח והאכיפה.”

חמאס

להחזיר את ההרתעה האסטרטגית - ואת הפחד מתגובה ישראלית נחרצת, link

ההנהגה לא מגדירה את מיטוט חמאס בתנאים מדידים: גירוש מחבלי חמאס שיישארו חיים מעזה, פירוז הרצועה מנשק כבד ותפיסת אזורי חיץ • הניצחון קריטי, לפחות בזירה אחת

משפחות

משפחות אומנה לילדים עם מוגבלות יהיו זכאיות לגמלת ילד נכה, link

אושר לקריאה ראשונה: משפחות אומנה לילדים עם מוגבלות יהיו זכאיות לגמלת ילד נכה

יו”ר הוועדה ח”כ ישראל אייכלר: “משפחות שבוחרות לטפל בילד עם מוגבלות הם אנשים רמי מעלה, נוודא שיקבלו את המקסימום שאפשר לתת”

ועדת העבודה והרווחה בראשות ח”כ ישראל אייכלר אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק הקובעת כי משפחות אומנה המטפלות בילד עם מוגבלות, יהיו זכאיות מעתה לגמלת ילד נכה מהמוסד לביטוח לאומי. גמלת ילד נכה היא גמלה המשולמת להוריו של ילד עם מוגבלות, לשם סיוע במימון צרכיו המיוחדים. על פי המצב החוקי כיום, משפחות אומנה שמטפלות בילד עם מוגבלות אינן זכאיות לגמלה, אלא לתשלומים אחרים ממשרד הרווחה. עם זאת, קיימים פערים משמעותיים בזכאויות ובסכומים שמקבלות משפחות האומנה אל מול ההורים הביולוגיים. שלוש הצעות חוק שהוגשו על ידי חברי הכנסת יצחק פינדרוס, מירב בן ארי ויסמין פרידמן קבעו כי המוסד לביטוח לאומי ישלם מעתה את הגמלה המגיעה עבור הילד למשפחות אומנה המטפלות בו, לרבות הטבות וזכויות הנלוות לכך, לרבות תוספת של 50% לגמלה עבור כל ילד, למשפחות המטפלות ביותר מילד אחד עם מוגבלות.

בדיון הקודם בהצעת החוק דרשה הוועדה מהגורמים המקצועיים לגבש בתוך 20 יום מנגנון במסגרתו יועברו הכספים למשפחות. במהלך הדיון היום ציינו נציגי משרד הרווחה והביטוח הלאומי כי ישנה הסכמה עקרונית על מתווה להעברת הכספים, אולם ישנן מספר שאלות משפטיות שיש עדיין לבחון ולהסדיר טרם אישורו הסופי של החוק, בהן מניעת תשלום כפול במסגרת זכאות רטרואקטיבית, מועדי התשלום ושאלת העברת המידע ממשרד הרווחה.

יו”ר הוועדה ח”כ ישראל אייכלר בירך על העבודה שנעשתה על ידי אנשי המקצוע ואמר: “משפחות שבוחרות לטפל בילד עם מוגבלות הם אנשים רמי מעלה, לא כל אחד מסוגל לזה. לקראת הקריאה השנייה והשלישית נסדיר את כל השאלות שנותרו פתוחות ונוודא שהם יקבלו את המקסימום שאפשר לתת”.

טרם ההצבעה, אישרה הוועדה מיזוג של שלוש הצעות החוק ואישרה אותן כהצעה אחת לקריאה ראשונה.

צה

שלושה קצינים בחטיבת הצנחנים נהרגו מפגיעת טיל נ”ט בחאן יונס, link

ארה”ב ובריטניה תקפו מטרות השייכות לחותים בתימן ■ צה”ל הודיע על מותם של רס”ן דוד נתי אלפסי, סמג”ד 202, מפקד פלוגה ב’ בגדוד רס”ן איליי לוי, ומפקד המחלקה סרן אייל מבורך טויטו. בצבא אמרו כי המתקפה בחאן יונס תיערך כמה ימים, ונערכים למבצע גם ברפיח. הפלסטינים דיווחוו על עשרות הרוגים בעיר ■ סמוטריץ’ למשפחות החטופים שביקרו בכנסת: איזנקוט, גנץ ולפיד משקרים לכם, לא נסכים לנסיגה של צה”ל תמורת עסקה

בית

המילה “בית” מקבלת השנה משמעות שונה, link

השבוע מציינים את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה. את היום המיוחד הזה בחרנו השנה לציין ברוח המושג “בית”, שמקבל משמעות מיוחדת ומורכבת אחרי ה-7 באוקטובר. קיים קו המחבר בין אובדן הבית של היהודים בזמן השואה ובין הרוח שלנו במלחמה על ביתנו כיום

רס

הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה קציני צה”ל שנפלו בקרבות בדרום רצועת עזה, link

אחד הימים הקשים בלחימה בעזה: רס”ן דוד נתי אלפסי, רס”ן איליי לוי וסרן אייל מבורך טויטו נפלו בקרבות בדרום הרצועה; שלושה לוחמים נוספים נפצעו קשה. ישראל הציעה הפוגה של כחודשיים תמורת שחרור כל החטופים. קרבות עזים בחאן יונס, כ-50 מחבלים חוסלו עדכונים שוטפים

בחשד

2 נעצרו בחשד למעורבות ברצח, link

הותר לפרסום: שוטרי מחוז מרכז עצרו הבוקר 2 תושבי טייבה בחשד למעורבות ברצח תושב העיר לפני כחודש

חוקרי תחנת טייבה פתחו בחקירה עם קבלת דיווח על ירי לעבר רכב בטייבה במהלכו נורה למוות תושב המקום. בסיום הערכת מצב שביצע מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון הוטלה החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה (יל”פ) במרחב שרון.

עם התקדמות החקירה שנוהלה בסיוע תחנת טייבה עצרו הבוקר בלשי יל”פ שרון 2 חשודים במעורבות בביצוע הרצח והיום הוארך מעצרם עד לתאריך 29.1.24.

בת

נעצרה תושבת בת ים שהזריקה בוטוקוס ללקוחות תוך התחזות לרופאה, link

הודעה משותפת של משטרת מחוז ת”א יחד עם משרד הבריאות ורשות המיסים- נעצרה חשודה שהזריקה בוטוקס ללקוחות לאחר שהתחזתה לרופאה

במסגרת פעילות חקירתית משולבת של משטרת בת ים, ביחד עם יחידת האכיפה במכס מרכז של רשות המיסים ואגף האכיפה והפיקוח במשרד הבריאות. הצטברו חומרי חקירה שהצביעו על חשודה תושבת בת ים, המתחזה לרופאה לכאורה ומעניקה טיפולי בוטוקס בחומרים אסורים המוברחים לארץ.

במהלך החקירה בוצעה פעילות חכמה, כאשר הכוחות החדירו לקוחה סמויה לקבלת טיפול בוטוקוס בקליניקה של החשודה.

כאמור, היום בלשי תחנת בת ים, יחד עם אגף האכיפה והפיקוח במשרד הבריאות ויחידת האכיפה במכס מרכז של רשות המיסים, הגיעו לקליניקה הפיראטית של החשודה בבת ים וביצעו מעצר של החשודה בת ה-47, רגע לפני שהזריקה ללקוחה הסמויה חומרי בוטוקס.

במהלך המעצר בוצע חיפוש ונתפסו עשרות חומרים רפואיים מזויפים, שהוברחו ואסורים ליבוא. כמו כן, נתפסו סכום כסף מזומן של 36,000 ₪.

החשודה הועברה לחקירה במשטרת בת ים ביחד עם כלל הממצאים שנתפסו בדירה.

טיפולים הנעשים ע”י מתחזים וגורמים לא מוסמכים, בפרט כשמדובר בחומרים מזוייפים ובחומרים שלא קיבלו את אישור משרד הבריאות, מסכנים את בריאות הציבור.

המשטרה

עלייה של 50% במספר מתנדבי המשטרה מתחילת המלחמה, link

יו”ר הוועדה, ח”כ צביקה פוגל:” המלחמה הוכיחה ביתר שאת כי לא איבדנו את ערך ההתנדבות. חלק ניכר מהיכולות שלנו נשענות על המתנדבים וחייבים לדעת לשמר זאת”.

המשטרה: ב- 7 לאוקטובר 4,000 מתנדבים התייצבו בתחנות המשטרה וביקשו ניידות לסייע. כיום יש 36 אלף מתנדבים, עלייה של 12 אלף מתנדבים מלפני המלחמה. כיבוי והצלה: במערך 2,400 מתנדבים ב 83 יחידות בכל רחבי הארץ ובכל המגזרים. כך למשל יחידת מתנדבי ‘טייבה’ פעלה ב - 70 אירועים רק בחודש אוקטובר. שב”ס: 200 מתנדבים קבועים המסייעים בתחום החינוך ושיקום האסירים.

הוועדה לביטחון לאומי בראשות ח”כ פוגל, דנה היום (ב’) בעידוד והעצמת יכולות המתנדבים של המשרד לביטחון לאומי. ההתייחסות היא לארבעת הגופים המבצעיים - משטרת ישראל; כיבוי והצלה; שרות בתי הסוהר; משמר הגבול ובחינת נושאים הקשורים למתנדבים כגון: המשימות בהן מופעלים מתנדבים, הסמכה ושמירה על כשירות, תקציב ותיגמול וסטאטוס במקרה של פציעה/פטירה. יו”ר הוועדה לביטחון לאומי, ח”כ צביקה פוגל, אמר כי מדינת ישראל מאז ומתמיד נאלצה להיעזר בערך ההתנדבות המכסה פעולות ומקומות שהמדינה לא יודעת לתת להן פתרון מיטבי. “המטרה כי היא לבחון האם אנו יודעים לשמר את הערך הזה ולהבין כיצד ניתן לעשות זאת בצורה יעילה ומקצועית יותר”. סנ”צ מיה סטולרו, רמ”ד מתנדבים, במשטרת ישראל, אמרה כי עד ה - 7 לאוקטובר מצבת המתנדבים עמדה על 24 אלף מתנדבים כאשר מאז ולאור האירועים המצבה עלתה ונכון להיום ישנם 36 אלף מתנדבים ביחידות ומשימות שונות: סיור, אבטחה, תנועה, שיטור ימי, פרשים, בילוש, כיתות כוננות, יחידות חילוץ ועוד, כאשר כל יחידה יש את המקצועיות והכשירות שלה. ב- 7 לאוקטובר 4,000 מתנדבים שלנו התייצבו בתחנות המשטרה וביקשו ניידות כדי לצאת לשטח ולסייע בביטחון השוטף. לדבריה, תקציב המתנדבים הוא מצומצם: “מתנדב הוא שוטר לכל דבר והייתי רוצה לראות אותו עם כל הציוד שיש לסייר. מבחינת פציעה קציני הרווחה ביחידות מלווים את הפצוע והמשפחה במידה ונדרש להגיש תביעה למשרד הביטחון והחזרי הוצאות רפואיות”. לשאלת יו”ר הוועדה, ח”כ פוגל, מה הצורך מבחינה תקציבית לתחזק את מערך המתנדבים, השיב רפ”ק עוז ארבל, משאבים, משטרת ישראל, כי מדובר בסך של- 180 מלש”ח. יו”ר הוועדה, פוגל, ציין כי יש 30 אלף שוטרים ועוד 36 אלף מתנדבים. “היכולת שלנו להפגין נוכחות בשטח ולהציל חיי אדם תלויה גם במערך הזה. אם צריך את התקציב הזה, אז צריך לעשות להקצות זאת”.ח”כ נאור שירי, אמר כי לתחזק מתנדב זה עולם ומלואו מעבר לציוד . “החל מאירועים חברתיים, הוקרה ויכולת לשמר קהילה . ניתן לבצע איגום משאבים מול הרשויות כי יש כספים קיימים”. טפסר איציק לוי, רמ”ד מתנדבים, כב”ה, הסביר כי מתנדבי כב”ה מסייעים בקיצור זמן התגובה באירועים, מסייעים להגברת מודעות ובטיחות ומשמשים ככוח עתודה הארצי. “ב 7 לאוקטובר איבדנו חמישה לוחמים ו- 5 מתנדבים שהגנו על ביתם ביישובי העוטף. במערך הכבאות 2,400 מתנדבים. יש לנו 83 יחידות מתנדבים ברחבי הארץ ובכל המגזרים שעוברים הכשרה ושימור מידי חודש. כך למשל יחידת מתנדבי טייבה פעלה ב - 70 אירועים רק בחודש אוקטובר. ישנם כיתות כוננות ביישובים שנקראים ‘שומרי הבית’ ויש להם ציוד ייעודי לפעילות ראשונית.” רב כלאי, הרב חיים ברוד, רכז מתנדבים, שירות בתי הסוהר, ציין כי בשירות יש מתנדבים הפועלים בתחום החינוך והטיפול השיקומי. “המתנדבים לא מסייעים לסוהרים או לאבטחה בארגון אלא באים לעבוד ולסייע טיפולית מול האסירים. אם זה במפעלים, במקומות העבודה ובפעילויות שיקומיות. יש לנו 200 מתנדבים קבועים ואלה עוברים בחינה ביטחונית קפדנית”. אלון ביטון, ממרכז השלטון אזורי: “ישנם כ 8,000 מתנדבים במרחב הכפרי ויש מרווח זמן ארוך של הגעה. “המשטרה אומרת לנו תהיו ‘חזקים’. רוב העול התקציבי להחזקת המערך הזה נופל על הרשויות והיישובים מבחינת ציוד ייעודי למתנדבים וליחידות מיוחדות כמו: פרשים, ג’יפים ובסיסי הפעלה. יש צורך למצוא פתרון תקציבי לכך”. ענבל דואק, מהמשרד לביטחון לאומי, אמרה כי סיוע המתנדבים הוא מרכיב חשוב מאד בפעילות כל הגופים מצילי החיים. הערך המוסף של המתנדבים משפיע בשיח בחברה המשמשים שגרירים. אנחנו תומכים ונסייע בכל מה שיידרש”. יו”ר הוועדה, פוגל אמר לסיכום כי המלחמה הוכיחה ביתר שאת כי לא איבדנו את ערך ההתנדבות. “חלק ניכר מהיכולת שלנו לתת מענה מיטבי נשענת על המתנדבים וחייבים לדעת לשמר זאת. אין כאן בעיה של קואליציה ואופוזיציה”. וביקש מהגופים השונים להציג בפני הוועדה תכנית מטה לגיבוש תקציבי וסוגיות המצריכות חקיקה בהם: פרמטר להגבלת גיל ההתנדבות, הכרה במקרה של פציעה או פטירה וסמכויות השמירה היישובית.

חטופים

“תעשי מאמץ”: יואשם המתחזה למשפחות חטופים, link

“תלכי פשוט לכספומט ותנסי - כמה שייתן לך”

נעצר

טרגדיה בצפון: נקבע מותו של פעוט בן 8 חודשים, האב נעצר לחקירה, link

נקבע מותו של פעוט בן שמונה שבועות שהגיע לבית החולים העמק שבעפולה מסיבה שטרם ברורה. אביו של הפעוט ששהה איתו בבית נעצר. החקירה בראשיתה

רכב

פלסטיני בן 16 נעצר בחשד שגנב רכב ונסע בפראות ללא רישיון, link

תושב

2 נעצרו בחשד למעורבות ברצח, link

הותר לפרסום: שוטרי מחוז מרכז עצרו הבוקר 2 תושבי טייבה בחשד למעורבות ברצח תושב העיר לפני כחודש

חוקרי תחנת טייבה פתחו בחקירה עם קבלת דיווח על ירי לעבר רכב בטייבה במהלכו נורה למוות תושב המקום. בסיום הערכת מצב שביצע מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון הוטלה החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה (יל”פ) במרחב שרון.

עם התקדמות החקירה שנוהלה בסיוע תחנת טייבה עצרו הבוקר בלשי יל”פ שרון 2 חשודים במעורבות בביצוע הרצח והיום הוארך מעצרם עד לתאריך 29.1.24.

אביב

ליגת העל, דיווח חי: הפועל תל אביב - בית”ר ירושלים, link

אתם

מזל בתולה, תחזית הורוסקופ יומית 23.01.2024, link

אתם נמנעים לחרוג מהמסגרת שקבעתם לעצמכם וחבל. העולם גדול ויפה וכדאי לעיתים לצאת החוצה גם אם אתם חוששים ממה שעומד לקרות

בוועדת

בעקבות העימותים בוועדת הכספים: מאבטח משמר הכנסת פונה עם חשש לשבר בצלעות, link

המאבטח חש ברע לאחר הסערה בוועדה • גם אחד מבני משפחות החטופים חש ברע וקיבל טיפול רפואי במקום


90210

שחקן “בוורלי הילס 90210” הלך לעולמו בגיל 58, link

דייוויד גייל גילם בסדרה את ארוסה של ברנדה

בוורלי

שחקן “בוורלי הילס 90210” הלך לעולמו בגיל 58, link

דייוויד גייל גילם בסדרה את ארוסה של ברנדה

ליובין

נלחם עד הסוף: ימיו האחרונים של ליאור ליובין, link

הניסיון להמשיך בשגרה בצל המחלה, הטיפולים שלא הצליחו והסימנים שלא הראה כלפי חוץ

משמעי

מזל דגים, תחזית הורוסקופ יומית 23.01.2024, link

עליכם להפסיק באופן חד משמעי את התלונות שיש לכם נגד כל העולם. תחושת הבדידות היא הרגשה זמנית שתחלוף מהר מאוד והעובדה שתתפרצו ותהרסו מה שבניתם במשך זמן רב, לא תעניק לכם שום יתרון

סרן

“הוא היה מנהיג”: סרן אייל מבורך טויטו נהרג בדרום הרצועה, link

טויטו היה מפקד מחלקה בגדוד 202 של הצנחנים • ראש הישיבה שבה למד: “השקיע את כל מרצו בגמילות חסדים” • חברו מיכאל בן חמו ז”ל נהרג בקרב בכיסופים

How It's Made

Automatic algorithm adds appropriate tags for each news item.

When the day ends, the daily frequency of use of each tag is calculated.

The algorithm also selects tags that are present in several sources during the day, but there was no news with them on the previous day.