Day tags 2024-09-04

אתם נתניהו החטופים ישראל צה אביב החינוך חמאס בן צפו שנים שר גביר המשטרה הרמטכ חדשות פילדלפי פרסום שוב שלא

Tags with an unusual surge in popularity:

ארדן בובות הזרה היורה המצור

Latest Published News for Each Tag

אתם

**מזל קשת: חוסר הבהירות נעלם תחזית הורוסקופ ליום חמישי**, link

הדבר הכי חשוב שקורה לכם היום הוא שחוסר הבהירות נעלם. לפחות אתם יודעים איפה אתם עומדים וזה אחרי שבועות ואולי אפילו חודשים שבמהלכם היו לכם תקופות של רגשות מעורבים שהקשו עליכם לתפקד נכון

נתניהו

משפחתה של כרמל גת אישרה לפרסם סרטון שלה מהשבי: “נתניהו גזר עליה דין מוות”, link

בסרטון מספרת גת כי היא לא יודעת מה עלה בגורל בני המשפחה עמם היתה ב-7 באוקטובר. היא פנתה למשפחתה: “מקווה שיש לי משפחה לחזור אליה, נשארת חזקה גם בשבילכם”. בן דודה: “הכשלון של נתניהו מוביל לרצח חטופים נוספים. חייבים עסקה לפני שיהיה מאוחר מדי”

החטופים

מיהם אויבי החטופים?, link

סרקת בית־בית, פיר־פיר, ברפיח ובחאן יונס במשך 200 ימי מילואים? בעלך במילואים כמעט שנה? זה לא משנה • אם את מתנגדת לעסקה, את מפקירת החטופים

ישראל

בכיר בממשל ביידן: בטוחים ביכולתנו לערוב לביטחון ישראל אם היא תיסוג מפילדלפי, link

צה

ציר פילדלפי ללא צה”ל? ההצעה הסודית של מצרים לישראל, link

מקור מקורב לממשלה המצרית חשף בפני הפיננשל טיימס פרטים מההצעה של קהיר להקמת “מנגנון ניטור” בגבול מצרים-עזה שמטרתו לשכנע את נתניהו להסיג את כוחות צה”ל

אביב

הרכש הנוצץ של הפועל תל אביב מתרגל לישראל: “מקום יפהפייה, תל אביב מדהימה”, link

אחרי שסיפק את המשחק הטוב ביותר שלו עד כה במדי האדומים, כשקלע 13 נקודות וחילק 5 אסיסטים בניצחון 88:104 על FMP בלגרד, התפנה פטריק בברלי לדבר בפודקאסט שלו על ההתאקלמות שלו בארץ הקודש: “יריבים מבקשים להצטלם איתי”

החינוך

ראש העיר בצפון דורש לפטר מורה שעודד תלמידים לא להתגייס. משרד החינוך: “מזועזעים מהאמירות”, link

ראש עיריית נשר רועי לוי פנה למשרד החינוך בדרישה לפטר מורה בחטיבת הביניים בעיר, שסרטונים שלו קורא לסרב לשרת בשטחים הופצו ברשתות החברתיות. “שירתתי כקצין חי”ר בסדיר ובמילואים. סירבתי לשרת אז, הייתי מסרב גם היום”

חמאס

באישור המשפחה: סרטון הטרור הפסיכולוגי שפרסם חמאס של החטופה שנרצחה בשבי כרמל גת ז”ל, link

החטופה שנרצחה על ידי מחבלי חמאס לא ידעה על הירצחה של אימה עד יום מותה • גיל דיקמן, בן דודה של כרמל אמר לאחר פרסום הסרטון: ״מרגש לשמוע את הקול שלה, שובר לשמוע שלא ידעה שאביה, אחיה ואחייניתה ניצלו ושגיסתה ירדן חזרה בעסקה”

בן

“שינויים רעילים”: ג’ורג’ ר”ר מרטין מזהיר מפני עתיד “בית הדרקון”, link

בשבוע שעבר הבטיח ג’ורג’ ר”ר מרטין לחשוף את “כל מה שלא בסדר” ב”בית הדרקון”, העיבוד הטלוויזיוני של HBO לספרו, שהוא נמנה עם יוצריה. בפוסט חדש וגלוי לב, שנמחק מאז, בבלוג האישי שלו, חשף הסופר את חילוקי הדעות היצירתיים מאחורי הקלעים בהפקת אחת מהסדרות הגדולות והמצליחות ביותר כיום.

במוקד הביקורת של מרטין עומד שינוי מהותי שביצע ראיין קונדל, היוצר-השותף והשואוראנר של “בית הדרקון”, ביחס לספר “אש ודם” שעליו מבוססת הסדרה. לטענת מרטין, השינוי הזה החליש את העיבוד כבר בעונה השנייה, ועלול לגרום לבעיות משמעותיות יותר בעונות השלישית והרביעית.

השינוי המדובר, שעל פניו נראה מינורי, הוא הפחתת מספר הילדים של איגון והלנה משלושה לשניים. בסדרה יש לזוג המלכותי רק את התאומים בני השש ג’איהאיריז וג’איהאירה, בעוד בספר יש להם גם בן צעיר יותר, מאילור בן השנתיים. מרטין טוען כי ההחלטה הזו, שנראית לכאורה כהתאמה שגרתית לטלוויזיה, יוצרת “אפקט פרפר” של השלכות על העלילה.

ההשלכה המיידית והבולטת ביותר של השינוי באה לידי ביטוי בסצנת “דם וגבינה” הבלתי נשכחת בפרק הפתיחה של העונה השנייה. בספר, הסצנה מתוארת כרגע מטלטל של “בחירתה של סופי”, שבו הלנה נאלצת לבחור בין שלושת ילדיה. היא בוחרת במאילור כדי להציל את התאומים, אך הרוצחים הורגים את ג’איהאיריז במקום. בספר, הלנה מציעה את חייה שלה בניסיון להציל את ילדה. בסדרה, לעומת זאת, היא מנסה לשחד את התוקפים.

צפו

“אתה מוצא חן בעיניי”: עדי מציעה לעידו להיות זוג, link

בניסיון להישאר על האי עדי מחפשת מי מבין הרווקים יכול להתאים לה • צפו

שנים

שמונה שנים לפטירתו של שמעון פרס ז”ל: האזכרה בהר הרצל מתקיימת כעת, link

מציינים שמונה שנים ללכתו של הנשיא העשירי וראש הממשלה השמיני של ישראל • בטקס נוכחים נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הפנים משה ארבל, ח”כ גדי איזנקוט, משפחת פרס ואורחים נוספים

שר

הערב החמישי ברצף: הפגנות לשחרור החטופים בכל רחבי הארץ - גם מול בתי השרים, link

מפגינים יתאספו מול בתיהם של שר החוץ ישראל כץ, שר התרבות מיקי זוהר, שר החינוך יואב קיש, השר במשרד רה”מ רון דרמר, ושרים נוספים ברחבי הארץ. זאת, לצד מוקד ההפגנה המרכזי מחוץ לשער בגין של בסיס הקרייה בתל אביב. “נשרוד מהפוליטיקאים להביא לעסקה עכשיו”

גביר

היועמ”שית קבעה כי המינוי של בן גביר לא חוקי - כך הגיב השר, link

היועמ”שית הבהירה, כי החלטה למנות את רפ”ק סויסה תפקיד מפקד תחנת דרום ת”א, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין זריקת רימוני הלם לעבר מפגינים, היא החלטה בלתי חוקית. בן גביר: “התערבה באופן בלתי חוקי”

המשטרה

חרדי נעצר בחשד שתקף שוטרים במהלך הפגנה אנטי-ציונית - המשטרה דאגה לפרסם תמונה שלו כשמאחוריו דגל ישראל, link

בעקבות תקיפת שוטרים במהלך מעצר מפגין חרדי - החשוד נעצר בביתו בשכונת מאה שערים לאחר חודש של חיפושים • התקיפה אירעה במהלך הפגנה אנטי-ציונית, בה הונפו דגלי אש”ף • לאחר מעצרו, הפיצה המשטרה תמונה של החשוד כשהוא על רקע דגל ישראל

הרמטכ

הרמטכ”ל ברצועת עזה: “אסור לוותר על אף אחת ממטרות המלחמה”, link

בביקור הרמטכ”ל במרכז הרצועה השתתפו מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן ומפקד אוגדה 252, תא”ל יהודה ואך. “צה”ל ממשיך להכריע את הזרוע הצבאית של חמאס ועושה הכל כדי להביא את החטופים בחיים. כל חטוף שנחזיר עכשיו בחיים יהיו לו עוד שנים רבות, וכל מחבל בסוף יחוסל”

חדשות

מזל טלה, תחזית הורוסקופ יומית 05.09.2024, link

חפשו אופציות חדשות בעבודה. בנקודה בה כל אחד אחר היה קרוב להתמוטטות - אתם דווקא פורחים

פילדלפי

טראומת פילדלפי: נתניהו לא משקר על הסיכונים שקיימים בנטישת הציר, link

לגיטימי להכריז כי החזקת כוחותינו בציר פילדלפי הכרחית, ובכל זאת להיות מוכן ליטול את הסיכונים הכרוכים בנטישת הציר אם באמת ייפתח פתח לעסקת השחרור

פרסום

36 ק”ג: מחבלי חמאס הרעיבו את עדן ירושלמי ז”ל בשבי, link

על פי פרסום של חדשות 12, גופתה של עדן הוחזרה במשקל 36 ק”ג • 10 ק”ג פחות מהמשקל לפני שנחטפה • נתון זה מעיד על תת תנאים שחווים החטופים אשר מוחזקים בידי חמאס

שוב

מאיה קיי וטל מורד רוקדים שוב יחד, link

אחרי הפרידה המתוקשרת, ודקות לפני הגמר הגדול, טל מורד ומאיה קיי מפתיעים בריקוד משותף מאחורי הקלעים!

שלא

מזל סרטן, תחזית הורוסקופ יומית 05.09.2024, link

מישהו מציע לכם עסקה שלא נראה שתשתלם לכם, אבל אתם מתעקשים לנסות. אל תתעלמו מהדברים שמפריעים לכם, גם אם אתם רוצים לתת לעניין הזה הזדמנות כדי להיות בטוחים שלא הפסדתם שום דבר


ארדן

לאחר כארבע שנים באו”ם: מינוי מפתיע לגלעד ארדן, link

שגריר ישראל היוצא מונה לכהן כנשיא מד”א העולמי • בתפקידו, יקדם את ארגון ההצלה הלאומי ואת שירותי הדם של מד”א בזירה העולמית • מנכ”ל מד”א, אלי בין: “בזכות ניסיונו הבינלאומי העשיר, ארדן יוכל לתרום רבות למוכנותו של מד”א כארגון ההצלה הלאומי”

בובות

בובות וציורי קיר של דמויות דיסני בחצר ילדים: תיעוד פיר המנהרה שבה נרצחו ששת החטופים, link

הפיר שמוביל למנהרה שבה אותרו גופותיהם של שש החטופים אותר לצד בובות וציורי קיר של דמויות מצוירות בחצר ילדים • דובר צה”ל מסר כי כוחות אוגדה 162 ושב”כ איתרו את הפיר שמוביל למנהרה במרחב מוקף אויב ורווי מלכודים • עוד נמסר כי “זוהי דוגמה נוספת לשימוש הציני של חמאס במרחב האזרחי לשם פעילות טרור”

הזרה

לאחר נאומו לתקשורת הזרה: בעולם הערבי מפקפקים בנתניהו, link

אנליסטים ערביים הביעו ספק בכך שראש הממשלה ייסוג מדרישתו להישאר בציר פילדלפי לאחר השלב הראשון לעסקה • “בתוך לילה העמדה הישראלית השתנתה, זה מוזר”

היורה

דיווחים בארה”ב: 4 הרוגים מירי בתיכון בג’ורג’יה, link

הרשויות עצרו את היורה, שפתח באש בתיכון בעיר ווינדר. הרקע לאירוע הירי עוד לא ברור. הבית הלבן מסר שהנשיא ביידן עודכן על התקרית

המצור

גילוי חדש: בניגוד למיתוס - המצור הרומי על מצדה לא ארך שלוש שנים, link

מחקר חדש שערכו חוקרים מאוניברסיטת ת”א מערער על המיתוס הרווח על אודות משך המצור • החוקרים השתמשו בטכנולוגיות חדשניות כדי לנתח את מערכת המצור, ומסקנותיהם שופכות אור חדש על אחד הפרקים המפורסמים בהיסטוריה הציונית • ד”ר גיא שטיבל: “כדי להבין את מה שהתרחש שם, צריך להסתכל על הממצאים לא בעינים ישראליות, אלא דרך המבט הרומי”

How It's Made

Automatic algorithm adds appropriate tags for each news item.

When the day ends, the daily frequency of use of each tag is calculated.

The algorithm also selects tags that are present in several sources during the day, but there was no news with them on the previous day.